טופ סולושיינס - ניהול תהליכים

תמיכה

נשים משמיעות את קולן
התייעצות ברשות לקידום מעמד האישה

המאבק לשוויון מגדרי הוא מאבק מתמשך, הדורש הקשבה לקולות רבים. הרשות לקידום מעמד האישה יזמה תהליך שיתוף ציבור ייחודי עם KPMG בפלטפורמת תובנות במטרה לאסוף מידע מכמה שיותר נשים ברחבי הארץ על חוויותיהן בנןשאי אפליה ואי שוויון וכן לקבל מהן רעיונות יצירתיים לפתרונות.

מוזמנות ומוזמנים לקרוא על תהליך ההתייעצות  ולראות איך השתתפות בתהליך כזה – יכול להגיע למקבלי.ות ההחלטות ולעשות שינוי אמיתי!

הצורך – שינוי במעמד האישה

מספר סקרים נערכו בישראל בנושא מעמד האישה, והם מצביעים על מספר מגמות ודפוסים חשובים המצביעים על כך שנשים בישראל מתמודדות עם אתגרים משמעותיים הן בשוק העבודה והן בחלוקת הנטל בבית, ומדגישים את הצורך בהמשך קידום השוויון המגדרי.

כ 800 נשים מ כ 7 מגזרים שונים מרחבי הארץ השתתפו בסקר שיתוף הציבור בפלטפורמת תובנות.

הקריאה להשתתף בתהליך נענתה בהתלהבות רבה. לאורך שבועיים, כ-777 נשים מ-7 מגזרים שונים מכל רחבי הארץ שיתפו את דעותיהן וחוויותיהן. התגובות היו מגוונות ועשירות, וחשפו את האתגרים הרבים איתם נשים מתמודדות מדי יום.

הנושאים לדיון והפתרונות שהוצעו

בין הנושאים שעלו בתהליך, ציינו הנשים כי הן מתמודדות עם פערים בשוק העבודה, פערים בתחום הבריאות, ביחס מזלזל במרחב הציבורי, מבעלי מקצוע וברחוב ועוד. לצד תיאור האתגרים, הציעו רבות מהנשים גם פתרונות יצירתיים לקידום שוויון מגדרי ביניהם:

  • חקיקה ואכיפה כולל חוקי שכר שווה וחוקי ייצוג הולם לנשים בתפקידים בכירים.
  • חינוך והכשרות רלוונטיות מגיל צעיר, כולל חינוך לשוויון מגדרי, חינוך לגברים על חשיבות השוויון והעצמת נשים ונערות.
  • העלאת המודעות לשוויון מגדרי, הן באמצעות קמפיינים בתקשורת והן באמצעות כנסים והרצאות.

סיכום ותובנות

התובנות שנאספו בתהליך שיתוף הציבור הוצגו בפני מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, וישמשו כבסיס לצעדי מדיניות עתידיים לקידום שוויון מגדרי בישראל. צעדים אלו יקודמו על ידי הרשות בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה, ארגוני נשים וגופים נוספים.

תהליך שיתוף הציבור של הרשות לקידום האישה וקמפיין KPMG מדגיש את החשיבות הרבה של הקשבה לקולותיהן של נשים. זוהי רק תחילתו של תהליך ארוך, אך משמעותי, לקידום שוויון מגדרי בישראל.
אנו קוראים לכל מי שקורא את המאמר הזה – נשים וגברים כאחד – לקחת חלק פעיל בתהליכי קבלת ההחלטות השונים שהמדינה והרשויות השונות מציעות. השתתפותכם חשובה ויכולה להשפיע על העתיד שלכם בישראל.

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com