סקרים ליצירת מעורבות עובדים

ממעורבות עובדים להגשמת עובדים: איך יוצרים חווית מחוברות ארגונית אמיתית?

מחוברות אמיתית הפכה להיות ביטוי של הגשמה עצמית ולא רק מעורבות ארגונית. הנה כלים שיעזרו לכם לייצר הזדהות אמיתית עם הארגון : 

שנת 2017 הולכת להיות השנה שבה המעורבות של העובדים בארגון נמצאת בירידה. אפשר להאשים את החשיפה לרשתות חברתיות, את הטכנולוגיות המתקדמות או את אתר לינקדין, שמציע עולם מלא של אפשרויות. אבל במקום זה, אפשר רגע לעצור ולחשוב למה: התשובה היא שמחוברות אמיתית הפכה להיות ביטוי של הגשמה עצמית ולא רק מעורבות. הנה כלים שיעזרו לכם לייצר הזדהות אמיתית עם הארגון.

סיפוקים שמחזיקים לכל היותר 12 דקות בממוצע

בכתבה שפורסמה לפני מספר בחודשים בגלובס התייחס הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי למושג המשמעות בעבודה. לדבריו, אנחנו בונים משפחה, קהילה ועבודה על בסיס המשמעות, ולפעמים מקומות עבודה נכשלים בכך. לדעתו, הדבר המרכזי שיכול להניע את העובדים יהיה "להציע להם לשחק במשמעות, אחרת הם יעזבו את הארגון, ומה שבאמת מניע אנשים וחברות שלמות זאת משמעות". אבל לא מדובר בעוד שיעור פילוסופיה, אלא באמת ביכולת לייצר עבור העובד סיבה אמיתית לקום כל בוקר לארגון. לא מעט מאיתנו, אנשי התרבות המערבית, תופסים אושר כסוג של פסגה, ניצחון או רגע של שיא, אבל בפועל, מחקרים מוכיחים שמדובר בסיפוקים שמחזיקים לכל היותר 12 דקות בממוצע. לכן צריך למצוא עבור העובדים בסיסים ועוגנים עמוקים יותר וארוכי טווח.

דן אריאלי בהרצאתו המפורסמת בטד: מה גורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו בעבודה?

כל אחד מאיתנו מחפש משמעות, גם העובדים בארגון

לא מעט מחקרים מגלים שאחת הסיבות המרכזיות לעזיבה של עובדים את הארגון היא הרגשה שהם "עמדו במקום" ולא התקדמו ל"שום מקום". משמעות עושה את ההבדל בין סתם עבודה לבין מטרה לקום אליה כל בוקר. נדב לשם, מייסד חברת JOLT , סיפר בכנס (שנערך לאחרונה במרכז הבינתחומי) על גישה חדשה לפיתוח מחוברות של עובדים, גישה שמצאה קשר ישיר בין התקדמות אישית למחוברות. על בסיס מחקרים פיתחו בחברת JOLT שיטה שמאמינה כי העובד והחברה צריכים לקחת חלק בחיים אחד של השני, והם למעשה נותנים לעובדים הבטחה: "תנו לנו את הזמן שלכם והכישרון שלכם ואנחנו ניקח אתכם הכי רחוק שנוכל". כמה פשוט ואמיתי , אה?

איך עוזרים לייצר משמעות ארגונית של העבודה בעבודה?

לפני שנספר את הכן, נספר את לא: משכורת. למרות המחשבה שהעלאה בשכר או קידום הם הפתרון לאושר, מה שבאמת חשוב הוא לייצר רגעים קטנים של הנאה מדי יום. סקרי העבר כבר הוכיחו שהשילוש הקדוש מורכז מעבודה מאתגרת, פיתוח ואופק אישי ויחסים טובים. 

מה עושים כדי לייצר הגשמה וחוויות לעובדים בארגון?

  1. תעבדו בלייצר מערכת חברתית חזקה – בכל זאת אנחנו ישראלים, שבת אחים גם יחד, חזקים במשפחתיות ודבקים בחברות. המחוברות שלנו קשורה ליכולת שלנו לייצר תמיכה חברתית, גם במסגרת העבודה. בצעו שיחות ופגישות אישיות, נסו להבין איך היה השבוע של העובד ברמת הלימוד וההתפתחות האישית, נהלו תקשורת פתוחה ותעודדו פתיחות ארגונית.
  2. תרימו להצלחות –עקבו אחר הצלחות, תחקרו אותן, פתחו את הישיבות במשרד עם הדברים החיוביים והמוצלחים. נסו לברר מה גורם לאנשים להצליח? איך הארגון או המנהל יכולים לעזור לעובד להשתפר בדרך הטובה ביותר? מתי העובד במיטבו? מה חסר לו? וזכרו שהחוקר פיטר דרוקר נהג להתייחס לכך ש"עדיף לשאול את השאלה הנכונה במקום לתת את התשובה הנכונה".
  3. תשתמשו בכלים טכנולוגיים להערכת עובדים –  מערכת לניהול הערכת עובדים נמלה+  מאפשרת לייצר שיח שוטף עם העובד, לנהל את כל התהליכים מול כל עובד באופן אינדיבידואלי ולייצר לכל עובד תכנית אישית. המערכת מציעה את כל הכלים שמעודדים מעורבות כמו שאלוני הערכה, הערכות על בסיס שבועי ועוד.
  4. תתמקדו בלהבין את המוטיבציות של העובדים – במקום להשקיע במעורבות עם העובדים, נסו לעורר בהם השראה, השתמשו בכלים של גילוי חוזקות (כמו שאלוני גאלופ) שיעזרו לכם לדייק את התפקיד של העובד בארגון, להבין את חזקותיו ולהתאים אותו לתפקיד הנכון והטבעי בחברה. זכרו שמימוש עצמי אמיתי הוא זה שיוביל למעורבות אמיתית שתחבר את העובד לארגון.
  5. אל נא תאמר לי שלום – גם כשמישהו רוצה לעזוב – נסו לברר ולשאול כיצד אתם יכולים לעזור לו.

 בקיצור, תהיו אנושיים

בסופו של דבר, אנחנו חיים בעידן שמחפש כל הזמן אחר אינדיבידואליות, האני שלנו מגדיר אותנו ואנחנו לא חוששים לחפש אותו. יותר ויותר צעירים מאיישים ארגונים. מדובר בדור חדש שגדל על ערכים אחרים, ערכים של אותנטיות, הגשמה עצמית, שיתופיות ומעורבות סביבתית. זה דור שדורש שארגונים המורכבים מאנשים, אכן יתנהגו כמו אנשים, באנושיות ולא כמו מכונות משומנות שמחפשות אחר שורת הרווח. כמו בחיים, כמובן שבשנת 2019 מומלץ לארגונים/עסקים לעבוד עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות , אך גם ארגונים צריכים למצוא את הדרך לשלב בין תחושת משמעות להנאה וכל הזמן לנסות לייצר רגשות חיובים.  זכרו זאת בבואכם לגייס את העובד הבא.

רוצים לשמוע עוד פרטים על נמלה+? לתיאום פגישת הכרות לחץ כאן

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com